Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Busje komt zo!

Fox Glacier - Nelson

Kanonnen! Over een lange dag in de bus gesproken! Zoals gezegd vanochtend om 7:30 uur opgepikt in Fox Glacier en in één lange rit doorgereden naar Nelson, waar ik rond 19:00 uur aankwam.!! Idioterij!

Het eerste wat me opviel vanochtend, is dat je in Nieuw Zeeland nooit zeker bent van de manier waarop je fiets vervoerd wordt. Tot op heden heb ik het volgende meegemaakt:

- Op een trailer achter de bus
- In het bagageruim onder de bus
- Op de fietsendrager achter de bus
- In het bagageruim achterin de bus
- Bij de chauffeur op schoot
- Op de fietsendrager voorop de bus

Alles onder het motto: fiets mee? We vinden altijd wel een plekje! Ach, aangezien het zowat de hele dag regende heeft m'n fiets wel een flinke schoonmaakbeurt gehad! Beter dan gisteren in ieder geval, toen m'n fiets bij aankomst onder het stof van de gravelweg zat!

Onderweg met wat geluk nog gestopt bij de Pancake rocks (tussen Greymouth en Westport in) omdat de chauffeur hier z'n 30 minuten pauze hield. Ik dus direct nog even naar de rotsen gerend om wat mooie foto's te maken. Helaas regende het fors, dus ook nog flink nat geworden.

Eenmaal voorbij de Pancake rocks weer een meisje ontmoet die net als Jasmin en ik in dezelfde bus naar Milford Sound zat. Hier even meegepraat en ook zij ging richting Nelson. Zij zou overnachten in Paradiso, waar ze een aantal maanden gewerkt heeft. Ik dus op de gok ook die kant opgegaan en gelukkig(?!) haddden ze nog een plekje voor één nacht. Morgen dus weer verkassen! Nog een tijdje zitten praten met een andere Duitse en pas rond 21:30 uur zat ik aan m'n diner. Ik had geluk dat de supermarkt tot 10:00 uur open was, anders had ik een avond op water en brood moeten leven!

En morgen is het al een drukke dag, want ik ga toch nog maar even kayakken in Abel Tasman National Park. Dus weer vroeg m'n bed uit. Dit keer ook weer een record, namelijk 5:50 uur.

Ik kom waarschijnlijk pas laat terug uit Abel Tasman, dus hopelijk kan ik dan snel een nieuw plekje vinden om te slapen. Maar je weet het nooit, want Nelson is gewoon te toeristische en bijna elk hostel zit vol in het weekend.

We gaan morgen dus weer fijn het avontuur tegemoet!

Reacties

Reacties

ineke bunk

Oh oh Friso waaaaaaat een mooooooooie reis!
En wat maak jij toch allemaal mee! Al dat vrouwelijk schoon komt langs in hotel Riet??????
Prachtige fotoos iedere keer! We zijn hier erg jaloers hoor! Geniet van dat alles en ja we komen nog steeds
geen weekendje langs met mams en paps!
lieve groetjes ook van Bart!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!