Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Kayakken op Abel Tasman

Nelson - Abel Tasman - Nelson

WAUW! Dat is het woord waarmee ik vandaag de dag omschrijf. En met WAUW bedoel ik dan ook echt WAUW!! Wat een ongelofelijk mooi park is Abel Tasman. En dan heb ik alleen de waterkant gezien met alle zandstranden, bergen, blauwheldere water en ale zeedieren die er leven.

De dag begon er niet echt na moet ik bekennen. Slecht geslapen omdat het matras gewoon te dun was en ik dus constant de lattenbodem in m'n rug voelde. Ik was dan ook blij dat het 5:50 uur was en ik m'n bed uit kon om even een gratis ontbijtje te hebben en daarna m'n bus van 6:20 uur te halen richting Mortueka, waar vandaan ik zo vertrekken richting Abel Tasman.

Zo gezegd zo gedaan, rond 7:00 uur was ik in Mortueka en stond ik op de stoep bij The Sea Kayak Company. Hier even gewacht en toen vertrokken richting de watertaxi's, die mij en 5 anderen eerst richting het startpunt zouden brengen. Daar vandaan zouden we terug kayakken richting een strand, waarna we weer met de watertaxi het laatste stuk zouden afleggen.

In m'n groep waren 3 Fransen en 1 Deen. Gelukkig spraken ze allemaal redelijk tot goed Engels en ook de gids, Kate, was prima op de hoogte van de laatste nieuwsjes.

Eerst richting de plaatselijke zeeleeuwenkolonie gekayakt en daarna onze weg vervolgt richting de lunchplek. Prachtige locatie. Gewoon geen woorden voor.

Iets na de lunchplek onze weg vervolgt en ondertussen had Kate al opgemerkt dat hier sinds 9 maanden een dolfijn rondzwemt met de naam George. Zij ziet per maand George 2x, dus we zouden wel hele erge mazzel moeten hebben als we hem wilden zien vandaan.

En of ik geluk had! Zwemt George toch maar even een aantal keren onder m'n kayak door! Beetje rondkijken en een beetje spelen. Woeh! Prachtig. Echt bizar om 50cm onder je kayak een dolfijn te zien zwemmen!

Na de George-encouter doorgevaren naar Stingraybay, waar we zoals je verwacht nog een aantal van die gigantische beesten gezien hebben. Ook weer prachtig! Voordat ik het vergeet, ondertussen hadden we ook nog een paar blauwe pinguins gezien (het kleinste soort).

Als het nog niet genoeg was, zagen we, na het terugbrengen van de kayaks en het aan boord gaan van de watertaxi, George nogmaals! Mazzel dagje vandaag! De schipper was gelukkig een beste vent en ook hij had wel even zin om George te volgen. In de watertaxi dus nog een prima tijd beleeft. Ook na George nog wat omwegen gemaakt om wat golven te pakken waardoor we flink de lucht in schoten met de taxi.

Na een douche, wachten op andere mensen en een paar chippies weer teruggebracht naar het hostel in Nelson. Hier hadden ze zoals ik verwacht geen plaats voor vannacht en dus maar weer even een paar telefoontjes moeten plegen. De eerste 7 hostels zaten allemaal vol, maar gelukkig was er bij de 8ste die ik belde een afzegging, waardoor er één bed beschikbaar was! Prima! Direct maar geboekt en er binnen 5 minuten heen gefietst.

Nu zit ik dan ook in de bar, onderin het hostel. Ze schenken hier de lokale bieren, dus ik blijf hier voorlopig ook nog wel even zitten! Ik heb het namelijk verdiend, zo'n grote lager!

Reacties

Reacties

mams en paps

nou, wij zeggen ook steeds WAUW WAUW als we jouw verhalen lezen! Geweldig joh en wat leuk dat je zo geniet! Houden zo! Liefs van ons!

Anneke

Hoi Friso!

Die foto`s zien er goed uit!! Heel gaaf. Aangezien fotografie mijn hobby is kijk er natuurlijk weer anders tegen aan... ;-) Nog veel plezier!

Groetjes Anneke

DOminique

Hé kerel,
erg mooi om te zien wat je allemaal meemaakt. het ziet er echt geweldig uit. Ik vond het erg leuk dat je nog ff een berichtje naar het koude nederland stuurde om je oude team te feliciteren. En dat je zelfs aan de andere kant van de wereld dat nieuws gehoord hebt. Kun je wel nagaan wat voor een prestatie dat is geweest.... Bijna net zo groot als fietsen door Nieuw-Zeeland!!!
Geniet er van!!!
Groetjes
DOminique

Petra

Geweldig weer die foto's. Je krijgt zo weer zin om op vakantie te gaan..........
Veel plezier, Friso, geniet lekker verder.

Amitiés,
Petra

Marjolein

Knap dat je niet bent gezonken!!!!! ;) Ziet er supermooi uit!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!