Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

De vertraagde oliebol

Nelson - Picton

Vakantie? Niets vakantie! Gewoon vroeg opstaan een aantal dagen lang! Bussen halen, telefoontjes plegen. Elke avond met stress naar bed. Staat m'n alarm goed? Hoe zorg ik ervoor dat m'n telefoon niet uitvalt? En dan nog die stank in sommige hostelkamers...Gadverdamme!

Zweetluchten, vieze deodorants, sigarettenstank....Meestal ruik ik dat alleen zondags na een avond stappen. Hier is het bijna elke dag raak! Het is altijd een godsgeschenk als de kamerdeur opengaat en er een frisse(re) lucht de kamer in waait. Vanochtend ook weer. Ik lag met 3 zwetende Ieren op de kamer. Je weet wel, Ierse boeren met een bierbuik...:|

Snel weggerend in de vroegte en even m'n ontbijtje gehaald bij de Bakery. De supermarkt was nog niet open, vandaar! Hierna even ontbeten naast het kerkhof. Een erg gezellige locatie. Lekker rustig.

Toen maar weer vol goede moed het hostel binnen getreden en m'n tassen opgehaald, fiets bepakt en naar de bushalte gereden. De buschauffeur van de Intercity was helaas niet zo aardig deze morgen. Toen hij m'n fiets zag direct kankeren dat m'n wielen eraf moesten (voor de eerste keer deze vakantie) en dat ik ‘em 10 dollar moest geven (ik snap dit nog steeds niet...buschauffeurs helpen je geeneens met inladen van je fiets!!!).

Nou, fijn vrolijk (niet dus) de bus in en maar geprobeerd even wat slaap te pakken. Schoot niet echt op omdat de buschauffeur 2 uur lang geouwehoerd heeft door de intercom in de bus...beetje jammer. Eenmaal in Picton ook maar gevraagd of ik een flesje water voor hem wou kopen. Je keel zal wel droog zijn buschauffeurt! De gro-etten!

Zo! Ook weer klaar mee. Fietsje in elkaar gezet en naar The Villa gefietst, waar ik met kerst ook was. Eenmaal aangekomen scheen er nog een gast uit Duitsland te werken die er rond kerst ook was en dus even kort bijgepraat en ‘em verteld dat ik Lisa (ex-werknemer) ook ben tegen gekomen in Queenstown.

Na weer in de kamer ‘The Swamp' te zitten m'n fiets maar even een flinke poetsbeurt gegeven. Al met al 2 uurtjes bezig geweest en al het grof vuil er vanaf geschraapt. Letterlijk. Vieze meuk! Het zou maar zo kunnen dat er nog wat zandkorrels van de Bay of Islands tussen m'n spaken zaten. :-) M'n fiets glimt in ieder geval weer uit volle borst!

Supermarktje opgezocht, gekookt en ook voor het eerst sinds 1 jaar weer een oliebol gegeten. Helaas was deze niet zo lekker als mama ze maakt (slijm slijm), maar toch, de oliebol is binnen!

Na terugkomst in The Villa voor het eerst na misschien 21 dagen weer Nederlands gesproken. Ook wel weer eens lekker. Lekker eenvoudig en zonder nadenken! Voor de laatste keer in Nieuw Zeeland (waarschijnlijk) ook nog even in een Hot Spa gelegen en zo maar even de mannenfinale van de Australian Open kijken op televisie.

Goedenacht!