Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Oude bekenden

Picton - Wellington

Wakker geworden in een verlaten kamer. Helemaal niet zo vreemd als je tot 9:30 uur op je bed kan blijven liggen en de rest van de kamergenoten de bus, ferry o.i.d in de luwte moeten halen. Beetje privacy bij het wakker worden is ook zo nu en dan wel welkom. Hoef ik tenminste niet naar de douche te lopen als ik me wil omkleden...

Tot een uurtje of 12:00 uur maar in het hostel rondgehangen. Check-out was om 10:00 uur, maar m'n ferry ging pas ‘s middags. Geen probleem allemaal, zolang ik de tassen maar in de gang wilde zetten. Beetje rondgehangen, tv gekeken en nog maar even een rondje gelopen door het hostel. Lekker interessante ochtend.

In het begin van de middag richting de ferry gefietst (500m, poeh poeh!) en daar even ingecheckt. Mevrouw bij de balie sprak niet zo duidelijk en het duurde dus even voordat ik wist waar m'n fiets heen moest. Al met al toch nog te vroeg aangekomen bij de ferry en de werkers daar vroegen me dus ook vriendelijk om weer te vertrekken. Wel kon m'n fiets daar blijven en als ik het wilde, zouden ze ‘em zelf nog achter slot en grendel zetten. Aardig hoor!

In het souvenierswinkeltje nog aangesproken door de eigenaresse. Een aardige vrouw en al met al een half uur staan praten. 'Your English is so wonderful!' 'You must be very good at languages.' 'Yeah, I'm even better in French...' 'Oh, lovely.' :-) Snel weggevlucht voordat ze Frans begon te praten tegen mij.

Teruggegaan naar m'n fiets en toen ik m'n fiets de ferry opreed viel m'n ketting er vanaf...Lekker voor schut dus weer, als je nagaat dat er telkens auto's voorbij komen. Ik dus vriendelijk blijven lachen en gelukkig waren de ferry-medewerkers in een goede bui en hebben me nog even vrolijk een paar keer de verkeerde kant op gewezen. Ach, ik was allang blij dat ik op de ferry zat.

Op de ferry nog even wakker geworden en herhaling van de Oz-Open gekeken. Hierna nog even naar het dek gegaan maar er stond me toch een wind op zee! Een paar keer bijna omgewaaid. Het was dus niet zo relaxt als op de heenweg.

De zon scheen gelukkig in Wellington en het zou dus een mooi ritje worden vanaf de ferry. Nou, voordat ik het wist zat er Volkswagenlak op m'n fiets! En dan heb ik ‘em gisteren nog wel schoongemaakt. Met andere woorden: toen ik van de ferry afreed zag ik dat één van m'n voortassen niet zo goed zat. Die wilde ik dus even verplaatsen en toe ik opkeek zag ik dat het busje voor me plotseling de rem had ingetrapt. Ik dus met volle vaart tegen de achterkant van de bus gesmakt. WAT EEN KLAP!

Ik heb zelf geen schade en m'n fiets gelukkig ook niet. Over de bus durf ik dit niet te zeggen, want ik ben vol met m'n drager op de achterkant ingereden. De mensen keken nog even achterom vanuit de bus en toen heb ik maar vrolijk gezwaaid en gelachen. Ook maar doorgefietst omdat de bus ook niet stopte.

In het hostel Pieter & Jan nog even opgezocht. Ze hadden al een plekje op dezelfde kamer gereserveerd dus de laatste avond in Wellington nog even een paar biertjes gedronken en ook even snel de eerste foto's samen gemaakt. Wat een gezellige boel! Ines (Duitse uit de Catlins) was ook aanwezig plotseling en dus daar ook maar even mee gepraat en wat foto's laten zien. Een fijne laatste avond gehad in één van de mooiste (zo niet de mooiste) stad in Nieuw Zeeland.

Reacties

Reacties

Petra

Bonjour Friso,

Tu ne m'as jamais dit que tu parles très bien le français.
En rentrant chez toi, tu peux me raconter toutes les aventures vecues en français.

Bon voyage et à très bientôt!
Petra

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!