Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

There and back again....

Auckland - [...]

There and back again. Wie de Lord of the Rings heeft gelezen zal zich deze tekst ongetwijfeld herinneren. Het avontuur waarin Frodo afreist naar de andere kant van Middle-Earth en uiteindelijk naar thuis weerkeert.

Thuis kan ik Auckland niet noemen, maar ik heb wel het gevoel dat ik net als Frodo een flinke reis heb gemaakt door Middle-Earth, met Auckland als start- en eindpunt. Ik heb genoten van waanzinnige landschappen, die ik me van te voren nooit voor mogelijk hield en waar de meesten nog geeneens van kunnen dromen. Gewoonweg omdat de landschappen te absurd zijn. Onmogelijk misschien? Toch niet, hier bestaat het! In één enkel land. En ik heb het gezien...

Ook de mensen die ik hier heb ontmoet. Ge-wel-dig! Zoveel leuke mensen uit zoveel verschillende landen. Van Duitsers tot Israëliers, van Zuid Koreanen tot Nederlanders. Zoveel avonturen, zoveel verhalen, zoveel anders. Van sommigen had ik nooit verwacht dat ik met hen bevriend zou raken of dat ik die ooit nog eens zou zien. Gelukkig loopt het tijdens het reizen eenmaal anders! Een reis kan wel gepland worden, maar dat betekend niet dat het zo hoeft te lopen. Dat heb ik nu wel gezien! Plannen is niet verkeerd, maar sta open voor verandering of onverwachte wendingen.

Natuurlijk zijn er ook mindere momenten geweest. Momenten waarin ik toch een paar keer flink over de toeren ben gegaan, puur omdat een berg te steil was, de zon te fel scheen of ongewenst om moest rijden. Alleen zijn ben ik natuurlijk wel een paar keer geweest maar eenzaam heb ik me nooit gevoeld. Ik wist toch wel dat ik vast wel weer iemand een keer zou tegenkomen!

Al met al mag ik niet klagen. In 3000km maar één lekker band, geen enge ziektes of infecties opgelopen, geen geldnood, en het belangrijkste: ik heb al m'n foto's nog! Vooraf had ik dit nooit gedacht.

Spijt van deze reis? Spijt dat het toch een aardige duit gekost heeft? Nooit niet. Een ervaring om nooit te vergeten, een avontuur die mij altijd bij blijft. Misschien zal het avontuur nooit helemaal even duidelijk worden voor mensen die er naar vragen, maar tegen hun zeg ik: Ga zelf reizen! Doe het, doe eens gek, doe eens wat anders! Dan weet je wat het is!

Als ik terugkijk op m'n reis van drie maanden door Nieuw Zeeland [...............]
Wacht even, ik hoor sommige van jullie nu denken: 'Ging hij niet vier maanden op de fiets door Nieuw Zeeland? Staat dat ook niet bovenaan z'n blog op de banner? Komt hij eerder terug? Wat gebeurt er?'

Zoals ik net al zei verloopt een reis nooit helemaal naar planning als je openstaat voor nieuwe ideeën en suggesties. Ook ik heb tijdens het reizen gepraat met andere mensen, mensen die misschien in een zekere mate wel m'n leven veranderd hebben of gaan veranderen. Één ding is in ieder geval al veranderd. Vandaag wil ik jullie niet de groeten doen uit Nieuw Zeeland maar ergens anders vandaan.

Dit is Sydney. Dit is Australië. Dit is mijn nieuwe avontuur...

Reacties

Reacties

mams

denk dat ik met je vader toch eens ernstig van gedachten moet gaan wisselen; heb begrepen dat wij ook in die hostels terecht kunnen, dus als jij nou gewoon gaat werken als je terugkomt kunnen wij gaan sparen en dan gaan wij volgend jaar:) Doen we ook eens gek!

Petra

Ach ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar leg eens uit. Hoe ben je van Nieuw-Zeeland in Australië terecht gekomen? Met het boemeltje, rubberen bootje, op een kangaroe gestapt of met het vliegtuig? Ben heel benieuwd. Of heb ik een verhaal gemist. Geniet van je mooie avonturen in Australië.............
Amitiés,
Petra

Ria

Mooi man !
Het is jammer dat reizen altijd geld kost.
Anders wist ik het wel, er is zoveel mooist te zien op deze wereld. En al die verschillende culturen.
Veel plezier Australië.
groet Ria

Ferdi

There and back again is van bilbo gast :P en sjit man australie JALOERS!!!! kom heel terug en kijk uit sidney is duuur!

Ingmar

Sterk verhaal! :P Zit die gek nu al in Sydney. Kan ik hiermee ook een vergelijking maken met Lord of the Rings? Het was toch zo dat Frodo met Gandalf mee is gegaan voor een nieuw avontuur? :)

Friso

Zit die gek nu al in Sydney zegt ie! haha. Wat denk jij dan. Het lag om de hoek dus het was een niet te missen kans :)

En Petra, je hebt geen verhaal gemist. :-) Ik heb m'n vliegticket een drietal weken terug gekocht en vanaf toen telkens niet in m'n verhaal gezet. Ouders wisten het ook pas een week later :-)

petra

Oké jou, geweldig verhaal. Veel plezier in Australië. Is de hittegolf nu weer een beetje getemperd?
Veel plezier en ik ga weer genieten van je verhalen bij de Aussies..............

Amitiés,
Petra

Wisse

Wowzers! Vet! Ik ben benieuwd naar de avonturen daar!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!