Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Hello Sydney!

Sydney

Een kleine verwijzing voor Marjolein in de titel. Graag gedaan en bedankt!

In ieder geval terug naar af. Gisteren rond 15:00 uur aangekomen op het vliegveld in Sydney en direct maar even m'n hostel gebeld die me op zou pikken Binnen een half uur was de bus er en nog eens 45 minuten later zat ik in het hostel.

Na m'n spullen uitgepakt te hebben direct maar even naar Mrs. Macquaries Point gelopen. Hier vandaan heb je een mooi zicht op de Harbour Bridge en het Operahouse. Echt vet mooi! Heel anders dan ik me had voorgesteld. Op Mrs. Macquaries Point direct even gepraat met een Italiaan en direct ook maar telefoonnummers uitgewisseld, aangezien we hebben besloten om zaterdag samen naar de Blue Mountains te gaan.

Eenmaal terug in het hostel wat gepraat met m'n kamergenoten Peter (Zwitser) en Michael (Duitser) en ‘s avonds direct maar even naar King's Cross gelopen om een biertje te drinken. Echt gekkenwerk daar. Zo druk, zoveel stripclubs. Op zich niets mis mee, maar wel met de gasten die voor de clubs werken. Ze komen zelfs van de overkant van de straat naar je toe om je naar hun stripclub te lokken. Te zot! Uiteindelijk zijn we maar een pizzeria ingegaan...

‘s Nachts bijna niet geslapen vanwege de hitte! Er stond wel een flinke bries, maar dan nog! De deur en de ramen hebben opengestaan van de kamer. Helaas mocht ook de ventilator niet baten! Omdat ik rond 7 uur niet meer in slaap kon vallen maar even opgestaan, gratis ontbijtje gehaald en rond 8:00 uur op pad gegaan naar Circular Quay, de ferry-vertrek plaats.

Hier de ferry gepakt naar Manly Beach, waar ik eerst een tijd op het strand heb gelegen. Nog even door de winkelstraat gelopen, die uitpuilt van de surfwinkels (Ripcurl, Billabong, O'neill, Element, etc.) en toen terug naar Circular Quay met de ferry, om vervolgens weer de ferry te pakken richting Taronga Zoo. Op zich was het een best park, alleen ze snappen het niet helemaal met de bewegwijzering. Klopt niets van en alles loopt compleet dood. Elke keer dus weer omdraaien! Wel was het deel ‘Wild Australia' interressant. Loop je wat foto's te maken, hoppen er opeens een paar kangoeroes voorbij, die op de vlucht zijn voor een op wild geslagen emoe...best grappig om te zien!

Rond 17:00 uur terug gegaan naar Sydney Centrum (met de ferry natuurlijk!) en toen weer even via een toeristische route naar m'n hostel gelopen, waar ik nu ook zit. Gelukkig is het in de keuken wat koeler, maar ik heb het nog steeds snikheet! De hele dag water drinken heeft tot nu toe nog niet echt geholpen. Wel blij dat ik een prima zonnepetje heb gekocht en m'n zonnebrand uit Nieuw Zeeland heb meegenomen! Helpt gelukkig tot nu toe aardig! :)

Morgen heb ik om 10:00 uur afgesproken met Federique op Sydney Central Station en dan pakken we de trein naar Katoomba, het uitvalspunt voor de Blue Mountains National Park. Ik heb er zin an!

Reacties

Reacties

Sidney

"What's your favourite scary movie??????" Bedankt voor de verwijzing, ik lig weer met stuiptrekkingen in mijn bed! ;)

Gaaf hoor, dat je nu in Aussie bent! De krokodillen zwemmen iets verderop door de straat, dus pas op dat ze je niet bijten!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!