Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Hete zomers & Blauwe bergen

Sydney - Katoomba - Sydney

Allereerst weer even een korte mededeling. Aangezien ik mijn laatste maand in Australië doorbreng heb ik voor de verandering weer een nieuw nummer. Dit keer niet gratis smsen naar Vodafone nummers in Australië als actie, maar in plaats van $40,- $340,- beltegoed. Er kan dus aardig wat gepraat worden voorlopig.

Mijn Australische nummer is voor de komende maand:: +61410721047.
Het tijdsverschil met Nederland is 10 uur, dus houdt er wel een beetje rekening mee als je me wilt bellen. :-P

Rond 9:00 uur richting de Woolworths (= supermarkt) gelopen om nog even wat in te slaan voor de komende dag. Tot m'n verbazing bleek de supermarkt te bestaan uit verschillende etages, die je alleen met een roltrap kunt bereiken. Te zot!

Eenmaal op het station Federico gesmst, maar die had blijkbaar een zonnensteek, en hield het vandaag liever voor gezien. Zwakkeling! Zelf maar een Blue Mountains Explorer Pass gekocht en doorgelopen naar de trein.

Na 2,5 in de trein gezeten te hebben, die vaker stilstond dan reed, ook nog even in Katoomba moeten wachten voordat ik de bus kon pakken. De chauffeurs waren namelijk allebei met lunchpauze....Nou, prima. Ik dus zelf ook maar even wat gebikt en een half uur later fijn in de bus naar de Blue Mountains.

Erg mooi de BM's. Een soort Grand Canyon omgeving, maar dan helemaal bebost onderin, rare geluiden en mooie rotsformaties (o.a. The Three Sisters). Mijn eerste gedachtes waren dan ook: Dit heb ik in Nieuw Zeeland niet gezien! Dus fijn om ook weer ander soort natuur te zien.

Het minpuntje van de dag was alleen wel dat het enorm snikheet was! Zoooo warm! In Sydney was het 36 graden, maar in de BM's was het 42! Flink veel water gedronken en veel zonnebrand moeten gebruiken. Op een gegeven moment was zelfs het water dat uit de tap kwam warm. Kan je nagaan!

In Katoomba nog een tijdje staan praten met een Tsjech. Blijkt hij ook weer Nederlands te spreken omdat hij bij Centerparcs gewerkt heeft...Ook weer de opmerking dat ik volgend jaar mee moet doen aan de Tour de France. Juist.

Al met al een prima dagje gehad in de BM's en Peter raadde me aan om bij terugkomst even door te wandelen naar Chinatown omdat daar een goed foodcourt was. En of dat een goed foodcourt was! Enorm veel Aziaten die allemaal in een paar vierkante meters flink aan de rijst, noodles en bami zaten! Zelf ook maar even wat genomen. Elleg lekkel.

De terugweg naar het hostel had ik deze keer niet zo snel gevonden, omdat het ‘s avonds toch allemaal iets anders lijkt dan overdag. Een beetje rondgestruind door het stadscentrum op m'n flip flops, maar uiteindelijk goed terecht gekomen.

Reacties

Reacties

ineke

Hoi Friso!
Geweldig man! Australie! Wat zijn wij jaloers op jou!
Maar wie weet gaat het eens ook gebeuren!
Fijne tijd daar jongen! En er volgen nog wel wat plannetjes niet??? Voorlopig nog niet terug in hotel Riet!!! Lieve groetjes en pas goed op jezelf!!!

Ingmar

Wordt vast geen hotel Riet, maar hotel Jasmin!

Man, wat maak jij wat moois mee. Mooie foto's.

Riet

nou Ingmar, hotel Jasmin is nog niet open als Friso weer terug is. Dus het zal eerst wel even Hotel riet weer worden;) Maar wie weet.........

Sander en Martijn

hoi friso,
ik heb al je verhalen gelezen.
We hebben lekker shoarma gegeten bij je moeder.
dooei

Petra

............. heb je lekker geslapen in de bus?
Hoe is dat en was het gezellig onderweg.
Veel plezier verder.

Amitiés

Friso

Hey Sander & Martijn,

Hebben jullie wel lekker veel gegeten, want jullie moeten Riet & Jan wel helemaal kaal plukken hè! :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!