Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Blote billen op Bondi beach

Sydney

Vanochtend tegelijkertijd wakker geworden met Michael en Peter en toen op het fabuleuze idee gekomen om ‘s ochtends maar eens even gratis te gaan internetten in de State Libraby of New South Wales. Oftewel: een mega-grote bibliotheek in Sydney!

Michael ging helaas niet meer. Hem kan ik ook niets kwalijk nemen, aangezien hij de drie dagen ervoor elke dag al minstens 4 uur besteedde aan internetten. Uiteindelijk zijn Peter en ik er zelf heen gelopen rond een uurtje of 10:00 en het was toen al warm buiten! Zo warm, dat we zelfs besloten om een stuk om te lopen door de schaduw, dan rechtstreeks over het grasveld, waar de zon fel stond te branden!

In totaal iets van 3 uur in de bibliotheek gezeten. Eerder wilde ik ook niet weg omdat de airconditioning zo relaxt was! Binnen was het wel even iets anders dan buiten!

Na de bibliotheek teruggelopen naar het hostel, m'n spulletjes ingeladen en toen naar Bondi Beach gegaan. Met de trein eerst van Kings Corss naar Bondi Junction, hier even wat Chinese soep gegeten (met bijbehorend geslurp, want dat mag!) en toen verder met de bus naar Bondi Beach gegaan.

En druk! Druk dat het was op het strand. Gelukkig hebben we nog wel een mooi plekje kunnen vinden tussen alle mensen in. Het strand was op zich prima en het water was ook best relaxt. Amper voor te stellen dat hier weleens sharkattacks zijn geweest! Helaas vandaag geen haai gezien!

Wel was er een malloot, die net zoals Borat in zo'n mooi groen zwembroekje over het strand liep. Nou, Bondi Beach wist het binnen 30 seconden. Mensen joelen, juichen, schreeuwen en foto's maken. Wat een hysterie opeens! Ik ben lekker blijven liggen want ik werd wakker geschreeuwd uit m'n middagdutje en ik had er de kracht niet voor om overeind te komen!

Rond een uur of 18:00 uur teruggegaan naar het hostel, tassen opnieuw ingedeeld en vervolgens om 20:00 uur naar de bushalte bij het station gelopen om de Greyhound richting Byron Bay te pakken, die om 22:00 uur zal vertrekken.

Gertjan

Hi Friso,

Niet meer terug naar Bondi Beach hoor, ze hebben daar ook haaien! Je was net te vroeg weg voordat die goudvis-met-een-sticky een hapje uit een Aussie nam
[url]http://www.hln.be/hln/nl/2/Kanaal-Reizen/article/detail/691702/2009/02/13/Haai-valt-surfer-aan-in-Bondi-Beach.dhtml[/url]