Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Klein Amsterdam!

Byron Bay - Nimbin - Byron Bay

Klein Amsterdam. Misschien wel de beste benaming voor een 300 inwoners tellend stadje met de naam Nimbin, dat zo'n 50km van Byron Bay ligt. Niet dat je er grachten, tulpen of wassen beelden vindt, maar meer omdat het één groot Hippieparadijs is. En wat kan je associëren met hippies? Juist! Peace, Love, Blijheid, Vrijheid, Weed, Marihuana en Cookies.

Nimbin was jaren geleden een toevluchtsoord voor hippies en is dat altijd gebleven. Deze dagen is het echter meer een commercieel goed geworden, maar je vind er nog steeds redelijk wat dealers (waarschijnlijk 150 van de 300 inwoners dealt). Wel is er een politiebureau, maar het wordt min of meer gedoogd in Nimbin.

Nou prima dus, fijn om ook eens heen te gaan dus ik ‘s ochtends de bus gebeld met de vraag of er nog plek was. Ja, geen probleem, al moet je wel opschieten want ik sta nu voor je hostel...Haha, ik binnen 5 minuten aangekleed, ontbeten en gewassen en toen snel de bus ingedoken, die bestuurd werd door een gekke hippie.

Aardig gelachen in de bus en met een flinke hippie-beat richting Nimbin gereden. Onderweg nog even wat sightseeing gedaan. Onder andere naar een waterval en een stuk bos geweest. De naam? Geen idee meer...

Richting Nimbin een zweed, Alexander, ontmoet en eenmaal in Nimbin samen door de straat (ja, Nimbin is maar één straat) gestruind. Elke minuut aangesproken door een één of andere gek met de vraag of we nog wat wilden kopen. Haha, prachtig! Overal van die gasten, allemaal knetter stoned en met één grote glimlach op het gezicht!

Op de terugweg nog gestopt bovenaan een berg, waarvandaan we een goed uitzicht hadden op Byron Bay. ‘s Avonds nog even snel een duik genomen in de oceaan en maar even relaxt bij het hostel gebleven. Is ook wel eens lekker!

Ferdi

Friso Goes down under Hippy style :P, toch vreemd.. ben je in een groot land ver van het kleine nederland... wat zoek je op. klein amsterdam :P

Wisse

Klinkt meesterlijk! :D Heb je geen foto van de hippie busdriver?