Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Koala's spotten in Noosa National Park

Noosa National Park

Complimenten voor mezelf! Na een fikse nacht toch nog vroeg opgestaan om wat actiefs te doen. De hele tijd op het strand liggen houd ik toch niet vol: zonder avontuur geen geslaagde dag! Hierom rond 9:30 uur opgestaan, gegeten en vervolgens een stukje gelopen naar Noosa Heads, om vanaf daar naar Noosa National Park te gaan.

In het National Park schijnen redelijk wat koala's te zitten, dus die wilde ik wel even zien! Vol goede moed die kant opgegaan met een flesje water en een kaart van het park. De meeste koala's schijnen rond de ‘coastal track' te zijn, dus die weg maar even gelopen.

Een beste weg! Onderweg redelijk wat surfers tegengekomen, die allemaal iets verder in het National Park wat golven pakken. Even staan kijken en het zag er best heftig uit, de zee. Een paar keer dezelfde mensen tegen gekomen op de track, maar geen enkele koala!! Een beetje jammer dus.

Ik ben zelfs nog met Eloise (uit Parijs) een andere weg ingeslagen om vervolgens alleen flink natgeregend te worden en een naakte vent in het bos te zien..Tja, rare mensen heb je hier ook in Australië!

Eenmaal terug in Noosa nog even samen naar Noosa Junction gelopen om vervolgens wat te drinken en wat te eten. Daarna samen nog even wat winkels door gestruind om vervolgens met lege handen weer te vertrekken. Helaas ja, want backpackers hebben eenmaal niet zo veel geld!

Rond 16:00 uur tot ziens gezegd en de rest van de dag rustig in het hostel verbleven. Nog even gezwommen en vervolgens een beetje in de kamer rondgehangen. Ook wel eens lekker na zo'n actieve dag!

ineke bunk

hoi Friso!
Wat een mooie verhalen en fotoos boy!
Geniet nog maar even! De weken vliegen om niet?
Nog even en we kunnen je weer begroeten!
De winter is bijna over en we kijken uit naar het voorjaar!Neem wat zon voor ons mee!
lieve groet en dukke knuffel!