Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Sandboarden op Rainbow Beach

Rainbow Beach

Het hostel Fraser's on Rainbow was niet heel boeiend. Alles zag er onverzorgd uit en dat zal ongetwijfeld met het feit te maken hebben dat er toch altijd wel backpackertjes naar Rainbow Beach komen. Want wie de East Coast doet wilt Fraser Island niet missen!

Aangezien ik het gisteravond na één pint voor gezien hield was ik tamelijk vroeg en nuchter wakker. Een mooie ochtend om even vroeg uit te checken om vervolgens naar het strand te gaan. Niet verkeerd moet ik zeggen! Eerst even door de hoofdstraat in Rainbow gelopen om vervolgens via een smal weggetje bij het strand uit te komen waar in totaal 5 mensen zaten.

Een prachtig strand. Heerlijk rustig, lekkere temperatuur (26 graden) en redelijk wat golven. Kortom, een prima alles om de ochtend even goed door te komen zonder zorgen. Al met al een paar uurtjes op het strand gehangen om vervolgens m'n last te verkassen naar het Dingo hostel.

Hier zag alles er gelukkig een stuk beter uit! Fijn zwembadje in het midden van het hostel en ook de chillplaats met wat hangmatten en ventilatoren mag er wezen. Na een tijdje ook weer de Canadezen uit Noosa gespot en samen maar even wat pool gespeelt om vervolgens maar even naar de Safety Briefing over Fraser Island te gaan.

Tijdens de briefing zijn de groepen ingedeeld en ik zit samen met de 4 Canadezen, 1 Duitse, 1 Israëlische, 2 Ieren en 2 andere Nederlanders in de groep. Prima groep op het eerste gezicht!

Na de Fraser briefing maar weer richting het strand verdwenen om te gaan sandboarden.

Sandboarden van een verboden zone ja. De duinheuvel was afgesloten vanwege gevaar voor verschuiving. Dat is juist wat we nodig hebben voor sandboarden! Wij dus de heuvel op geklommen na eerst een paar keer tegen wat stenen te zijn geslingerd in de zee. De zee kwam namelijk redelijk snel opzetten en het werd wat lastiger om relaxt langs te rotsen te zwemmen...Verder geen schade gelukkig :)

Sandboarden was echt te gaaf! Een paar keer de heuvel opgerend om er vervolgens met een bodyboard vanaf te scheuren. Achteraf best gevaarlijk als je weet dat er onderaan de heuvel een stapel rotsen op je wacht. Dus iets voor het einde van de heuvel met alle geweld van de bodyboard vallen om er vervolgens met alleen wat schrammen vanaf te komen.