Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Agnes Water & Town of 1770

Rainbow Beach - Agnes Water / Town of 1770

Wat is het toch met die verschillende check-out tijden! Het hostel in Rainbow Beach hanteerde weer een tijd van 9:30 uur, terwijl de meesten 10:00 uur hanteren en sommige zefs 10:30 of 11:00 uur. Beetje jammer allemaal want vanochtend moest ik me nog redelijk haasten.

Wel was het hostel zo gastvrij om de meeste faciliteiten wel open te stellen aan gasten die nog op hun bus moeten wachten. Ik was hier dus één van en ik kon m'n spulletjes dus gelukkig nog een paar uurtjes in de koelkast laten staan. Dit was ook wel nodig want buiten was het zoals gewoonlijk rond deze tijd snikheet.

In de bus richting Agnes Water weer wat Engelsen tegen gekomen die ook in de bus zaten richting Rainbow Beach en met Noa (de Israëlische van Fraser) nog wat foto's uitgewisseld. Iets later ook van haar afscheid genomen om vervolgens even relaxt alleen in de bus te tukken. Te fijn na drie vermoeiende dagen!

In Agnes Water bleek de bus tegenover m'n hostel te stoppen dus nog geen 1 minuut gelopen om vervolgens in te kunnen checken en m'n spullen in de kamer te dumpen. Het hostel waar ik zit, Cool Bananas, is echt cool! Zo cool, dat zelfs twee Elvis Presley-look-a-likes in het hostel verblijven.

En of dat nog niet genoeg is vroegen ze er nog wat mensen naar de bottleshop (drankwinkel) wilden. Nou, prima dus en eenmaal bij de ingang van het hostel aangekomen bleek dat ze dus de East Coast aandoen in een fikse Cadillac limousine, die van één van de twee bleek te zijn. Ik dus met 7 anderen door de (jaja!!) drive-in bij de bottleshop! Mooie gezichten daar dus van de eigenaren.

Eenmaal terug in het hostel nog even genoten van een prima maaltijd om vervolgens wat met de Elvissen en twee dames uit het zuiden van Engeland te drinken. Dit eindigde zoals vele andere keren weer in een drankspelletje. Dit keer was het de Ring of Fire, voor de echte drankorgels onder ons waarschijnlijk wel bekend.

Zo nu en dan zullen jullie wel denken: die gast staat elke dag op met een kater. Dat valt best mee gelukkig want VB (= Victoria Bitter) is puur anti-kater! Geweldig bier dus!