Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

De surfende wetsovertreder

Agnes Water / Town of 1770

Town of 1770 is misschien een vreemde naam. Niet als je weet dat James Cook hier op volgens mij 23 of 28 mei in het jaar 1770 zijn eerste landing maakte op het Australische grondgebied. Dit feit zou er wel voor zorgen dat er redelijk wat bezoekers op de plaats afkomen. In tegenstelling, het blijft hier redelijk rustig, wat ook wel eens lekker is! Alles heeft dus nog een prima prijs en zijn er meer locals dan toeristen op straat.

Vanochtend rond 9:45 uur richting de Reef to Beach surfshop gelopen om me maar even in te schrijven voor een surfcursus van drie uur. Voor drie uur surfles in totaal 13 euro betaald dus dat is echt een schijntje! Ik was zelfs verbaast over m'n verborgen surftalent! De eerste keer dat ik het probeerde stond ik voordat ik het wist op het bord! Who's te man!

Wat ook best relaxt was, was dat de Engelsen uit de bus naar Rainbow & Town of 1770 ook bij de surfcursus waren. Al met al weer een gezellige boel en na het surfen terug gegaan naar het hostel, om vervolgens snel wat te lunchen want het volgende avontuur stond alweer om de hoek: de Scooteroo tour.

Drie uur lang crossen op een automatische motor, maximum snelheid van 100km/h, 60km lange track met overal walibi's en kangoeroes en na afloop genieten van de zonsondergang onder het genot van potato wedges & een corona bij het James Cook landingspunt.

Er zat alleen één grote maar aan de Scooteroo tour: je moest in het bezit zijn van een rijbewijs...En die heb ik niet ............................................................Boeiend! Gewoon gaan!

Op de formulieren toch getekend dat ik in het bezit ben van een rijbewijs en gewoon met de anderen weggegast op de motor. Haha, prachtig! Wat een land! 3 uur lang plezier en onderweg ook nog kennis gemaakt met een gast uit Utrecht. Samen even flink zo'n wannabe-Hell's Angel zitten stangen om hem constant in te halen. Vond ‘ie niet zo leuk...

Zonder brokken en kleerscheuren de motor weer afgeleverd bij de eigenaar van de zaak, die Zuid Afrikaans bleek te zijn. Samen met hem en Ruben (uit Utrecht) nog een tijd Nederlands zitten praten en ook nog wat mooie foto's gemaakt.

In plaats van 'cheese' zeiden we op aandringen van de baas 'Balkenende' Nu snel wegwezen voordat de politie iedereen controleert op rijbewijzen! :-)

Ria

Als je terug in Holland ben maar eerst je rijbewijs halen
Dan zit je de volgende X ontspannen op de motor.
Het lijkt erop dat je met een vol geschreven adresboek terug komt en dan nog al die foto's.

Annemieke

Zo wat zie jij er lekker sexy uit op die surf foto van je!! Haha, en ook nog eens zo stoer op die motor, t kan niet meer stuk met jou. Je zal wel een hoop dames achter je aan hebben!! Mooie plaatjes verder en het blijft leuk om je verhalen te lezen! X

Friso

En dan te bedenken dat dat 'slechts' een foto is! ;-)