Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Cairns part III

Cairns

Vandaag in de ochtend maar eens even een stuk door Cairns gelopen waar ik nog niet geweest was. Met andere woorden: de achterbuurt in Cairns, tot in hoever je het een achterbuurt kunt noemen. Op zich zag alles er nog wel redelijk uit, op wat vervallen huizen en tuinen na.

‘s Middags m'n weg gebaand naar het openlucht zwembad bij de haven. Dit zwembad heeft meer weg van een lagoon en is gratis. Jawel, gratis! Dit omdat je bij Cairns niet in de zee kunt zwemmen in verband met gevaar voor haaien, kwallen en krokodillen. Het zwembad is een prima vervanging! Wel raar, zo'n combinatie van zout- en chloorwater... is weer even wat anders!

Bij het zwembad afgesproken met Sabrina (van de Whitsundays) en later ook nog twee andere Fransen en een Nederlander ontmoet. Hiermee de hele middag en avond maar een beetje mee opgetrokken en ‘s avonds met z'n allen ook nog een gratis maaltijd genuttigd in de Rhino Bar.

Na een pitcher hield ik het voor gezien omdat m'n bus mij morgenvroeg rond 7:50 uur oppikt en me dus met wat andere lui naar de Daintree en Cape Tribulation brengt, het oudste regenwoud ter wereld.