Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Cape Tribulation

Cairns - Cape Tribulation

Ik begon me na eergisteren steeds meer te vervelen in Cairns. Stilzitten is toch niet iets waar ik mezelf mee kan amuseren. Laat mij maar iets doen. Hangen bij het zwembad is leuk, maar niet voor een hele dag! Vandaag gelukkig weer op pad en dit keer richting Cape Tribulation, waar ik twee nachten zal verblijven in een hutje ergens midden in de jungle.

De bus waarmee ik vanochtend opgehaald werd was goed gevuld (= helemaal vol) waardoor het dus een gezellig boel was. Cairns rond 8:30 uur verlaten en eerst een stuk gereden over één van de mooiste snelwegen in Australië, de Captain Cook Highway. Erg mooi, maar ook erg apart om het slingerende strand te zien en direct daarachter huge veel bomen en planten!

Bij de Daintree rivier eerst nog even met z'n allen een krokodillencruise gedaan, en ja hoor! In totaal wel twee (poeh poeh) krokodillen gezien. Één daarvan was zich aan het volvreten bij een rottend koeienkarkas. Dit was wel direct de grootste krokodil die zich momenteel op de rivier bevond, namelijk 4,5 meter. Toch fijn om te weten dat de onderkant van de boot van hard staal is!

Na de cruise weer op de bus gezet en doorgereden naar een stuk jungle waar we doorheen konden lopen. Hier een korte rondleiding van 30 minuten gehad en ook nog wat informatie meegekregen over de hoeveelheid giftige dier- plant en fruitsoorten.....met andere woorden: niets aanraken dus of je gaat dood! Welkom in het echte Australië....

Goed, al met al leef ik nog en zit ik nu dan ook in m'n hostel (Cape Trib Beach House) waar op zich niet zoveel te doen is, behalve naar spinnen kijken die zo groot zijn als je dinerbord, de muggen van je afslaan en wachten totdat de airconditioning m'n kamer heeft verkoeld!

Tot die tijd zit ik nog even lekker buiten te zweten in de tropische hitte en ga straks misschien nog even naar het strand en de zee in. O nee, dat kan niet want het is kwallenseizoen en ook de krokodillen zitten daar! Balen!

Is er dan nog wel wat leuks te melden? Jazeker! Op de weg naar het hostel hebben we twee cassowaries gezien! En zoek die maar even op op www.google.nl

Reacties

Reacties

Annemieke

Toffe beesten hoor, die cassowaries !:P

Ilse

wat een gekke beesten!! :S xx

Jan Hoogland

beste friso,
ineke bunk, een vriendin van je moeder wees me -hèèl enthousiast!!- op je reis enje site... ik geniet enorm van je verslag èn foto0s omdat ikzelf ook op veel van de plaatsen was... Te Anau b.v. maar ook in de de hostel in Cape Tribulation... ;ik bewaar aan die reis ontzettend goeie herinneringen en dat wens ik jou ook-een pràchtige reis-veel beleven èn genieten zo'n reis als jij nu maakt, daar kan geen opleiding/school tegenop!! een hartelijke groet, jan (docent engels van ineke!)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!