Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Destination: New Zealand

Nog 12,5 week ploeteren op kantoor. Een tijd van afzien en lange dagen maken. Vijf dagen per week, de gruwel! Een beetje achter de computer zitten met programma's die geeneens 100% werken. Alleen al als ik eraan denk hangt m'n tong uit m'n mond: Pffffff. En dat te bedenken dat de airco zo weer kapot kan gaan...

Aan de andere kant valt het allemaal best mee. Gelukkig is het niet zó erg! Ik heb natuurlijk best leuke collega's bij het KNGF. De werkdruk valt mee en ik kan gratis fruit bietsen en aan de kraan met limonade hangen in de kantine!
De kantine..het lijkt wel een walhalla! Lekker lunchen tussen 12.00 en 14.00 met elke dag vers gebakken bolletjes. Gruwelijk!

Maar zoals Johan Cruijf zei: 'elk nadeel heeft z'n voordeel' zeg ik dat ook elk voordeel z'n nadeel heeft.
Want je moet niet denken dat alles zo gesmeerd bij loopt bij het KNGF. Ook hier zijn, helaas, toch wat vieze vlekken te bespeuren..
Maar zolang ze mij het brood niet uit de mond stoten (jaja!) zit ik mijn tijd in Nieuw Zeeland in luxe uit!
Elke dag vers brood, koud drinken en een plek voor mijn tent op een 1 sterrencamping! Wat een luxe met al dat geld...!

Op 8 november vertrekt het vliegtuig van AMS richting AKL en op 11 maaart weer de andere kant op. (AMS en AKL zijn trouwens afkortingen voor Schiphol en Auckland International Airport.)

Wat een knalfuif zal de heenreis worden.
Lekker 30 uur in het vliegtuig en vliegveld rondhangen. Maar na die 30 uur zit ik wel mooi aan de afgrond van de wereld, welke immers plat is zoals jullie allemaal geleerd hebben op school. Verder weg van Nederland kan bijna niet. Of je moet naar de Fuji eilanden gaan volgens mij.
Toch nog maar even checken..

Mooi weg voor 4 maanden. Even helemaal niets: geen stress, geen gezeur, geen luxe..!!
Dat laatste is dan toch wel weer jammer als je op de fiets gaat. Ik kan wel (te)veel meenemen, maar zal het dan ook allemaal moeten sjouwen.
Hopelijk blijft mijn bagage hangen tussen de 20 en 30 kilogram eenmaal in Nieuw Zeeland. Al die bagage achterop..dat word nog wat!
Ik zou eens moeten bijhouden hoevaak mijn fiets dreigt om te vallen.
Ach, het is maar voor vier maanden.

Morgen nog maar even de KLM bellen of ze al een akkoord gegeven hebben voor mijn fiets. Die sukkels wisten namelijk nog steeds niet dat ik een fiets meenam terwijl ik al 100x gebeld heb.
Ook via Air New Zealand (de maatschappij die mijn ticket heeft uitgegeven) hebben ze niets vernomen. Ze zijn ook zo goed op elkaar ingespeeld al die vliegtuigmaatschappijen!
British Midland is ook een trieste bedoening. Zij mogen helemáál geen akkoord geven dat mijn fiets mee kan met mijn vlucht naar Heathrow. Ach, we zien het de 8ste wel!
Tot slot van rekening heeft deze fietsgrap de telefoonkosten al aardig omhoog gejaagd en zal het me op het vliegveld nogeens 175 ballen gaan kosten.
Want ja: de fiets mag natuurlijk niet voor niets mee naar Nieuw Zeeland. (TERWIJL AIR NEW ZEALAND TOCH DUIDELIJK OP HET TICKET HEEFT GEZET DAT ER EEN 2 PIECE CONCEPT VAN KRACHT IS!)

Gelukkig heb ik mooi nog een aantal weken om alles eens goed op een rijtje te zetten voordat ik vertrek.
Mijn route staat namelijk ook nog niet helemaal vast en ik moet nog een aantal inkopen doen.
Prima dus. Nog 12,5 weken om mijn trip voor te bereiden, mijn weblog op te starten en te ouwehoeren in Amersfoort.

En dan, na die 85 dagen is mijn destination: New Zealand!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!