Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Nog maar 10 weken!!

Ik kan nu wel lullig beginnen met zo'n lullige Maori groet, maar daar ben ik al zowat op uitgekeken voordat ik überhaupt in Nieuw Zeeland zit.
Maori hier, Maori daar, wat een gezanik. Elke weblog-gek en Nederlander in Kiwi-land (vooruit, één uitdrukking dan) heeft zijn weblog gevuld met Inboorlingentaal.
Niet dat daar iets op tegen is, maar als je eens rustig informatie over Nieuw Zeeland op wilt zoeken op internet wil je niet voordurend met je neus in de 'Haere Mai' en
'Aotearoa' vallen. Nee, dan nog niet gesproken over die gruwelijke 'Haka'! Lekker ruig, intimiderend en vol pit. De Nationale 'dans' van het Nieuw Zeelandse rugbyteam noemen ze dat....

Nee hoor, hartstikke mooi die Nieuw Zeelandse cultuur. In de tijdschriften en op foto's ziet het er allemaal gaaf uit, met de haka als toch één van de mooiste Nieuw Zeeland tradities.
Ondanks al die emigranten is de cultuur van de Maori's toch mooi blijven bestaan en zijn tradities in stand gehouden.
Wedden dat ik uit Nieuw Zeeland een goede fles Maori-wijn en een vet mooi shirt meeneem van de All Blacks voor mezelf? Kan ik toch nog mooi even dat stukje cultuur proeven en aantrekken als ik weer terug ben in Groot Waterland.
Niet te vergeten dat felbegeerde bierglas uit Nieuw Zeeland! (Dat zal tegen die tijd dan wel ongeveer mijn 40ste bierglas zijn die uit het buitenland is meegenomen (= gejat?).
Allemaal mooi opsparen voor mijn uitzet, die er na mijn terugkomst in rap tempo dichtbij zal komen.

Ik ga zo nog even chillen en nadenken over Nieuw Zeeland. Waar ik allemaal heen wil en zo. Je kent dat wel. Een beetje bedenken wat je allemaal wilt zien en doen.
Toch wel slim om dit van te voren te bedenken. Nieuw Zeeland ligt immers niet om de hoek en ik zou toch mooi mezelf tegen mijn hoofd slaan als ik iets vergeet in Nieuw Zeeland!
Een aantal activiteiten die al op de planning staan: Zorben, zandduinglijden, kajakken en duiken.
Andere activiteiten waar ik nog even een paar nachtjes over moet slapen zijn bungeejumpen en skydiven.....Waarschijnlijk beslis ik ter plekke wel of ik deze activiteiten ga doen.
Want, zolang ik in mijn zwembroek nog niet van de 7.5m plank ben afgegaan in het Sportfondsenbad zal springen vanaf 75m en 7500m hoogte nog wel eens zwaar tegen kunnen vallen...

Maar één ding weet ik in ieder geval wel zeker! Ik ga naar Nieuw Zeeland deze winter! En jij? Blijf jij lekker thuis om mijn weblog te lezen?
Dat lijkt mij een eerlijke rolverdeling.

E noho ra!
(Tot ziens!)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!