Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Vier maanden in een vogelvlucht

De laatste dagen heb ik het best rustig aan gedaan wat betreft het voorbereiden van mijn lang weekendje weg. Niet dat er nog veel gedaan moet worden, maar om constant met Nieuw Zeeland in mijn hoofd rond te lopen is ook niet echt tijddodend. Anders worden uren dagen en duren de laatste zes weken voor mijn vertrek nog minstens zes maanden. En dat is weer niet goed voor mijn humeur..

Het enige wat ik toch nog wel gedaan heb is een kaartje gemaakt van mijn route die ik ga afleggen. Puur om het voor jullie, als thuisblijvers,(lees: voornamelijk mams en paps) wat dragelijker te maken. Het schijnt namelijk ruststellend te zijn wanneer personen weten waar je je ongeveer bevindt. Ik heb me bij deze dus ook voorgenomen om een wijziging in de route pas door te geven wanneer ik weer op de 'hoofdroute' zit zoals deze hieronder staat.

Even wat over de route:

Ik kom aan met het vliegtuig bij dat blauwe stipje enfiets vervolgens via de westkant omhoog naar Cape Reinga. Via de oostkant zak ik daarna af naar Bay of Islands omvia Auckland, Coromandel, Matamata (aka Hobbiton) en Taupo de legendarische Mt. Doom te beklimmen. Eenmaal aangekomen bovenaan de vulkaan zal ik mijn eigen last de vulkaan insmijten! Deze last zal waarschijnlijk bestaan uit een lekke band en een geknapte spaak en eventueel wat bedorven voedsel.

Rond half december zak ik verder af richting de hoofdstad Wellington en daar zal ik waarschijnlijk ook (of in de buurt) Oud en Nieuw vieren.

In 2009stap ik met een flinke slokalcohol en eennieuwjaarskater op de fiets richting Lewis Pass en Arthurs Pass. Dit zijn de colletjes waar ik nu altegenop zie omdat ik weet dat deze gewoon echt hoog zijn.

Na watverdere sightseeing bij de stille oceaan en het zuiderlijkste puntje van Nieuw Zeeland zal ik via de adrenaline hoofdstad Queenstown nog wat uitstapjes maken naar Milford Sound om daar wat te chillen tussen de fjorden.

Wink

Fox Glacier zal mijn volgende trip zijn. Dit zal ongetwijfeld een ijzig avontuur worden en dikke kleren zijn dus ook wel nodig. Misschien koop ik tegen die tijd nog wel een sjaal of vier.

Wanneer ik eenmaal de Cook Strait tussen het noorder- en zuidereiland weer ben overgestoken zal ik met de trein het laatste stuk afleggen richting Auckland.

Helaas fiets ik niet zo snel als ik typ en zodoende zijn die vier maanden ook wel nodig.
Wat ik bij terugkomst in Auckland ga doen? Misschien wel even een uitstapje naar de Cook eilanden of naar Sydney......Time will tell!

Reacties

Reacties

Maarten

Hoi Friso,

bedankt voor je reactie op ons weblog http://nieuwzeeland2008.nl . Veel plezier tijdens je reis door Nieuw-Zeeland en inderdaad is er wel kans dat we jou zien fietsen aangezien er niet verschikkelijk veel mensen een fiets gebruiken in NZ.

Gr,
Maarten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!